FAQ een samenvatting van alle courante vragen

Algemeen

PBX staat voor "Private Branch Exchange" en is een telefoonnetwerk dat binnen het bedrijf gebruikt wordt. Maw een PBX is een moeilijke afkorting voor iets wat we simpelweg kennen als een telefooncentrale. Traditioneel wordt deze PBX aangekocht, geïnstalleerd en onderhouden in uw bedrijf. Met een Cloud PBX wordt dit allemaal overbodig doordat de PBX volledig in de cloud zit, u hoeft enkel nog te beschikken over telefoons die u gewoon connecteert op uw internetverbinding.
U kunt alles simpel online beheren door middel van de Voipplay webportal.
Natuurlijk niet, iedere klant heeft een eigen beveiligde Voipplay Cloud PBX omgeving.
Jazeker, dit is één van de grote voordelen van de Voipplay Cloud PBX. U kunt eender waar op internet een VoIP-telefoon aansluiten of via de Voipplay-app connectie maken met de Voipplay Cloud PBX. Bovendien belt u intern gratis tussen de verschillende kantoorlocaties indien deze op dezelfde Voipplay Cloud PBX zijn aangesloten.
Dit is sterk afhankelijk van de kwaliteit en bandbreedte van de internetverbinding, voor scenario's met heel veel toestellen kan er een oplossing voorzien worden via de Voipplay Hybride Black Box die lokaal op uw netwerk geïnstalleerd wordt. Voor meer info hierover neemt u best contact met ons sales-Team.
Voipplay Cloud PBX is compatibel met eender welke VOIP-telefoon of software telefoon die het SIP of IAX protocol ondersteunt.
Via onze Voipplay applicatie is het inderdaad mogelijk om ook uw smartphone of tablet aan te sluiten op de virtuele telefooncentrale van Voipplay. Hierdoor kunt u overal waar u een kwaliteitsvolle wifi / 3G / 4G – verbinding heeft, bellen of gebeld worden, via uw eigen intern kantoornummer. Eveneens belt u via deze app intern gratis naar de toestellen die op dezelfde Voipplay Cloud PBX zijn aangesloten. De Voipplay app is beschikbaar voor zowel iOS als Android en beschikt over de nieuwste functionaliteiten. Tot slot functioneert de Voipplay app via push notificaties waardoor de levensduur van uw batterij niet wordt aangetast.
Dit is het interne nummer van een gebruiker op de Voipplay cloud PBX.
Indien u de Voipplay app op uw smartphone of tablet configureert als extentie op de Voipplay Cloud PBX, kunt u perfect telefoneren over een WIFI/3G/4G dataverbinding.
Ja, Voipplay Cloud PBX ondersteunt zowel de video codec H.263 als de H.264 waardoor video bellen mogelijk is.
Nee, als Voipplayklant kunt u gebruik maken van alle PBX functionaliteiten die beschikbaar zijn. Als er nieuwe functionaliteiten bijkomen dan krijgt u deze ook gratis ter beschikking.
Jazeker, aangezien wij het Voipplay Cloud PBX platform volledig zelf ontwikkeld hebben kunnen wij ook maatwerk aanbieden.
U hoeft zich niks aan te trekken van updates, alles wordt door ons geregeld. Wanneer er nieuwe functies bijkomen, worden deze automatisch ter beschikking gesteld via het online Voipplay webplatform.
Ja, via het online Voipplay webplatform is het mogelijk om zowel de status van de toestellen, de gespreksgeschiedenis als de instellingen raad te plegen. Zo kunt u online en vanop afstand zaken wijzigen aan alle toestellen en dit vanop één centrale locatie.
Geen probleem, één van de voordelen van Voipplay Cloud PBX is de SIP-provider onafhankelijkheid. Er kunnen zelfs meerdere SIP-providers gebruikt worden. Natuurlijk kunt u ook beroep doen op Voipplay als SIP-provider.
Dit is geen probleem, Voipplay kan als SIP-Provider uw nummers laten porteren zodat deze toekomen op uw Voipplay Cloud PBX.
In principe kan een Voipplay telefooncentrale dezelfde dag nog uitgerold en geconfigureerd worden. Daarnaast is de overschakeling afhankelijk van de levering van de VoIP-telefoontoestellen en de portatie van de telefoonnummers.
Afhankelijk van het belgedrag wordt er een bepaald bedrag voorzien als belkrediet. Naarmate men telefoneert, daalt dit belkrediet. Indien dit vervolgens onder een bepaalde drempel (bijvoorbeeld €5) dreigt te dalen, vindt er automatisch een reload plaats. Zodanig dat de klant nooit zonder belkrediet valt.
Via onze API is het inderdaad mogelijk om externe software pakketten te koppelen aan de Voipplay cloud PBX. Voor meer informatie hierover neemt u best contact met ons Sales-Team.
VOIP-provider onafhankelijk // Gebruiksvriendelijk // Innovatieve features // Kostenbesparend